قبل از تعریف موزاییک ابتدا بهتر معانی کف پوش و کف سازی را دانست. تمامی این واژه ها در صنعت ساختمان سازی و عمران بکار می روند. کف سازی شامل مجموعه ای از عملیات ها پس از فرآیند سخت سازی در صنعت عمران است که بخش پایانی کف سازی، نماسازی کف نامیده می شود. نماسازی کف به مرحله ای گفته می شود که می توان از فرآورده ها و مصالحی همچون موزاییک نما، سرامیک، بتن سیمانی، آسفالت و غیره که با نام کف پوش هم شناخته می شود، بهره برداری کرد.

تولید انواع موزاییک پلیمری نما

مشخصات موزاییک پلیمری نما

مشخصات موزاییک پلیمری نما موزاییک پلیمری در اصل نوعی از سنگ مصنوعی است که با تغییر ساختار مولکولی سیمان و انجام فرآیند پلیمری شدن و به وجود آمدن شبکه ای زنجیره ای که مقاوم و مستحکم است تشکیل می شود. برای درک بهتر این که موزاییک پلیمری نما چیست در ادامه توضیحی بر آن خواهیم دارد. موزاییک، قطعه ای از جنس پلیمر های سنگی و پیش ساخته به صورت متراکم و فشرده است.

البته به عبارت دیگر می توان چنین گفت که موزاییک پلیمری نما یک نوع کف پوش است با پلیمری که تراکم خود را از طریق فشار پرسی بوسیله دستگاه پرس و یا از طریق لرزش بوسیله ویبراتور به دست می آورد. موزاییک ها با توجه به کاربرد در ابعاد و طرح های گوناگون تولید و در مارکت به فروش می رسد. برای اینکه در انتخاب بهترین نوع موزاییک پلیمری نما سنجیده عمل کنید بهتر است با توجه به نوع کف سازی محل آن را انتخاب کنید.

مراکز فروش موزاییک پلیمری نما

مراکز فروش موزاییک پلیمری نما اکثر مهندسان و افرادی که در صنعت عمران کار می کنند منبع و مراکز فروشی سراغ دارند که بسته به کار خودشان از آن ها استفاده می کنند. معمولا خرید عمده ای موزاییک پلیمری نما دارای قیمت کمتری برای مجری طرح می باشد. فروش موزاییک نما در اکثر نمایندگی های شرکت های تولید کننده کف پوش صورت می گیرد و نیز در اکثر مصالح فروشی ها و فروشگاه های مصالح ساختمانی نیز موجود است. کف پوش یک نوع پوشش است که به عنوان یک یا چند لایه جهت زیبایی، حفاظت، عایق (سرما، گرما و صدا) با جنس های گوناگون در محیط های داخلی یا خارجی ساختمان استفاده می شود. موزاییک پلیمری نما یا همان سنگ مصنوعی ترکیبی از بتون و پلیمر میباشد که ترکیب های رنگی بسیار زیبا و مانند سنگ های طبیعی را در خود دارد. و به علت بالا بودن استحکام این نوع موزاییک در مقابل شرایط آب و هوایی نامناسب برای مثال تا 50 درجه زیر صفر باعث شده که این محصول در طی زمان کوتاهی بتواند جایگزین انواع دیگر سنگ های مصنوعی یا طبیعی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *