موزاییک لاشه به دسته ای از موزاییک ها گفته می شود که از لاشه سنگ های مختلف و خرده سنگ ساخته می شوند. به عنوان مثال نوعی از آنها با استفاده از لاشه سنگ مرمر اصفهان تهیه می شوند که قیمت آنها بر حسب واحد متر مربع محاسبه می شود.

قیمت موزاییک لاشه مرمری در اصفهان

کاربرد های موزاییک لاشه مرمری

کاربرد های موزاییک لاشه مرمری در تعریف موزاییک گفته شده است که نوعی کفپوش متراکم ساخته شده از بتن است که تحت فشار پرسی و با کمک لرزش ساخته می شود.

ماسه، پودر سیمان، آب و سنگ دانه از جمله برخی اجزای موزاییک را تشکیل می دهند. هر موزاییک از دو سطح تشکیل شده است که عبارتند از:

  • سطح زیرین یا نارین که ضخامت بیشتری در مقایسه با سطح رویی داشته و میزان مقاومت آن در برابر فشار وارده نیز بیشتر است.
  • سطح رویی موزاییک که ترکیبی از سنگ های مختلف و رنگ و سیمان و پودر سنگ به همراه آب می باشد.

موزاییک ها از جمله متنوع ترین مصالح ساختمانی می باشند که مختلی استحکام و سختی آنها سبب کاربرد های وسیع آن در قسمت های مختلف شده است.

به عنوان مثال پیاده رو ها از مهمترین مکان هایی هستند که توسط شهرداری موزاییک شده و برخی خیابان ها به صورت سراسری دارای موزاییک یک دست می باشند. سالن های بزرگ و سوله های مختلف نیز از جمله نقاط دیگری به شمار می روند که کف پوش موزاییک مرمری بهترین گزینه برای آنها می باشد.

در بسیاری از ساختمان ها در فضا هایی مانند حیاط، پارکینگ و پشت بام از این نوع تجهیزات استفاده می شود. سالن های نمایشگاهی با وسعت گوناگون از جمله موارد کاربرد موزاییک لاشه را نشان می دهد که از سایز های گوناگون آن به کار برده می شود.

حیاط ویلا باغ ها نیز از کاربرد های دیگر موزاییک لاشه سنگی می باشد که جلوه و زیبایی خاصی به آن می بخشند.

خرید موزاییک لاشه سنگی در اصفهان

خرید موزاییک لاشه سنگی در اصفهان همان طور که ذکر شد موزاییک ها دارای یک سری خصوصیات مشابه و یک سری ویژگی های متمایز کننده می باشند. به طور کلی جنبه ای از موزاییک که آن را از دیگر انواع مشابه خود متمایز می سازد، سطح رویی آن است.

به عنوان مثال در برخی انواع موزاییک از لاشه های سنگی استفاده می شود. لاشه سنگ ممکن است هر نوع سنگی را از جمله مرمر، مرمریت یا دیگر اقسام آن تشکیل دهد. 

بنابراین نوع سنگ و همچنین کیفیت آن سبب متفاوت بودن قیمت خرید موزاییک می شود. به طور کلی واحد فروش موزاییک بر حسب متر مربع محاسبه شده و بر اساس نوع موزاییک قیمت و شیوه خرید آن نیز متفاوت خواهد بود. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *