یکی از مصالح پرکاربرد که در صنعت ساخت ‌و ساز و برای زیباسازی کف استفاده می شود موزائیک است، موزائیک که نوعی کف‌پوش محسوب می‌ شود از ماسه، آب، سیمان، پودر سنگ و افزودنی ‌های دیگری تشکیل شده‌ است که دارای طرح و مدل ‌های مختلفی بوده و شامل دو لایه می ‌باشد، اصفهان یکی از شهرهای تولید کننده این محصول می باشد که فروشنده موزائیک اصفهان این نوع کفپوش را به قیمت کارخانه به فروش می رساند. شما می توانید بهترین و کاربردی ترین کاشی چسبی موجود در بازار را شناسایی کنید و با توجه به نیاز مصرفی خود هوشمندانه ترین خرید را انجام دهید.

فروشنده موزائیک اصفهان به قیمت کارخانه

انواع موزاییک با توجه به مقاومت آن

انواع موزاییک با توجه به مقاومت آن همان‌طور که گفته شد موزائیک شامل دو لایه زیرین و رویی می باشد، لایه زیرین نسبت به لایه رویی از ضخامت بالاتری برخوردار است و به گونه ‌ای طراحی و ساخته شده است که توانایی تحمل فشار های وارد شده از لایه بالایی را دارا می ‌باشد به همین علت در تشکیل این لایه از ماسه، آب و سیمان استفاده شده است که اختلاط ماسه و سیمان باعث افزایش مقاومت فشاری موزائیک می شود، در لایه رویی که لایه رنگی موزائیک نیز نامیده می ‌شود از ترکیبات رنگی، پودر سنگ، سیمان و آب تشکیل شده ‌است و با ایجاد طرح و نقش‌ های مختلف بر روی آن باعث ایجاد تنوع در این محصول شده است.

از انواع موزاییک ‌می توان موزائیک های گرانیتی، ویبره ای، معمولی، تک لایه و شکسته را نام برد که هر کدام دارای طرح‌ ها و مدل‌ های متعددی بوده و در مکان‌ های مختلفی از آنها استفاده می شود، در زیر به انواع موزائیک از لحاظ مقاومت اشاره می‌کنیم. استفاده از کاشی سرویس بهداشتی یک راه رایج برای پوشاندن دیوار ها و کف برای جلوگیری از انتقال رطوبت به سازه های دیوار است.

موزائیک ویبره ای که به صورت تک لایه ساخته می شود در تولید آن از هیچ گونه فشاری استفاده نشده ‌است و در تولید این نوع موزائیک ابتدا مواد مورد نیاز را با یکدیگر مخلوط کرده و درون قالب مربوطه ریخته و با ایجاد ویبره هوای بین مواد را خارج می‌ کنند و پس از گذشته چند ساعت آن را از قالب خارج می‌کنند، این موزائیک از مقاومت خوب اما نسبتا پایینی برخوردار است.

موزائیک شکسته که مانند موزاییک های گرانیتی و معمولی می باشد، مدت زمان بیشتری برای خشک شدن احتیاج داشته دارد، این نوع نیز دارای مقاومت قابل توجهی می باشد.

موزائیک‌ های تک لایه جزو موزائیک‌ های با وزن کم می باشد و برای ساختمان ‌های چندطبقه بسیار مناسب بوده و از سنگ های دانه ریز در ترکیبات آن استفاده شده‌است و دارای مقاومت خوبی می باشد.

از لحاظ شکل نیز موزائیک دارای انواع مختلف سنگ دار، پلاکی، شسته، سیمانی و شیاردار می باشد.

موزائیک سنگ دار از سنگ‌های تزیینی در ساخت آن استفاده شده‌ است و به دلیل دارا بودن سنگدانه های ریز مقاومت خوبی دارا می باشد.

موزائیک شسته بر روی سطح این نوع دانه‌ های شن برجسته مشاهده می شود.

نوع پلاکی این محصول از مصالح ساختمانی سخت تشکیل شده و دارای سطحی صیقل پذیر می باشد و به علت مصالح سختی که دارا بوده مقاومت خوبی نیز دارد.

نوع شیاردار این نمونه، بر روی آن شیارهایی به صورت برجستگی و فرورفتگی وجود دارد.

موزاییک سیمانی فاقد هرگونه سنگ تزئینی می باشد و کاملاً صاف و تنها دارای شیار می ‌باشد.

قیمت موزائیک اصفهان سال جدید

قیمت موزائیک اصفهان سال جدید بسیاری از مصرف کنندگان موزاییک در زمان خرید فارغ از طرح و مدل آن، قیمت موزائیک را ملاک خرید قرار می دهند و بر اساس قیمت طرح و مدل مد نظر خود را خریداری می کنند.

قیمت موزائیک اصفهان در سال جدید متاثر از عوامل مختلفی مانند، قیمت مواد اولیه، نوسانات بازار، طرح و مدل، ابعاد موزائیک و متراژ مورد نظر می باشد و بر اساس فاکتور های ذکر شده قیمت گذاری می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *