پودر سنگ یا خاک سنگ، یکی از فرآورده های جانبی در کارخانه های سنگبری است که به دو نوع طبیعی و صنعتی به دست می آید.از میان بهتین های بازار پودر سنگ، می توان به پودر سنگ قزوین اشاره کرد.

بازار بزرگ پودر سنگ قزوین درجه یک

مشخصاتی که پودر سنگ درجه یک دارد

مشخصاتی که پودر سنگ درجه یک دارد پودر سنگ دارای انواع متفاوتی‌ می باشد که شامل:

  • پودر سنگ سوپر 
  • پودر سنگی سفید
  • پودر سنگی رنگی 

سفید ترین پودر سنگ موجود، پودر آهک یا کلسیم کربنات می باشد که ذرات حاصل از آن دارای اندازه های میکرونی می باشند و از لحاظ ظاهر نیز به آرد شباهت دارند که به همین دلیل به آن آرد سنگ نیز گفته می شود.

پودر سنگ حاصل از مرمر به دلیل خلوص بالای آن کاربرد بسیاری در مصارف صنعتی دارد.

همانطور که گفته شد، پودر سنگ در انواع صنایع کاربرد دارد که از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربرد های ساختمانی:بیشتر کابرد پودر سنگ در این زمینه می باشد که در ترکیب با مواد ساختمانی دیگر دارای چسبندگی زیادی می شود که این عمل باعث افزایش استحکام بنا و مقاومت سازه می شود.
  • کاربرد های صنعتی: استفاده از پودر های سنگ به عنوان پرکن برای تولید کاشی، سرامیک و بتن. استفاده از کربنات کلسیم در ساخت گاز دی اکسید کربن خوراکی در تولید نوشابه گازدار.
  • استفاده از پودر سنگ در مجسمه سازی:  پودر سنگ بر خلاف سیمان، بعد از خشک شدن ترک بر نمی دارد که همین امر باعث استفاده آن در خلق آثار هنری گردیده است.

خرید پودر سنگ قزوین به قیمت کارخانه

خرید پودر سنگ قزوین به قیمت کارخانه اولین بار تولید پودر سنگ به طور طبیعی در طبیعت انجام شد، بدین صورت که در اثر به هم ساییدن لایه های پوسته زمین، سنگ ها با هم برخورد کرده  و باعث ساییده شدن یکدیگر شدند که باعث پودر شدن سنگ ها شد.

به همین صورت، حرکت یخچال های طبیعی با وزن چند هزار تنی منجر به پودر شدن لایه های زیرین می شود که به پودر سنگ حاصل از این فرآیند راک فلور گفته می شود.

در روش صنعتی تولید پودر سنگ، سنگ ها را با ماشین آلات مخصوصی کوبیده و پودر می کنند.

پودری حاصل از این فرایند ها  دارای ویژگی های سنگ اصلی است و تنها تفاوت آن شکل پودری آن و میکرونیزه شدن و افزایش سطح تماس آن ها می باشد، که باعث استفاده آن در صنایع گوناگون شده است.

در خرید پودر سنگ باید به نکات متنوع ای توجه کرد که از جمله آن ها نوع پودر سنگ، اندازه ذرات می باشد که همین عوامل تعیین کننده کاربری آن و قیمت پودر سنگ می باشد.

جهت خرید پودر سنگ مرغوب قزوین می توانید از مشاوره های تخصصی این وب سایت استفاده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *